Bursa Contructiilor 06.2017

//Bursa Contructiilor 06.2017

Bursa Contructiilor 06.2017

EUGEN SCHEUŞAN:
“Electromagnetica oferă soluţii economice dezvoltatorilor imobiliari”

Electromagnetica oferă soluţii economice pentru dezvoltatorii imobiliari, ne-a spus, într-un interviu, Eugen Scheuşan, directorul general al companiei, care ne-a prezentat cele trei soluţii propuse: corpurile de iluminat LED, sistemul de telegestiune ENERGSys şi staţiile de încarcare automobile electrice.

Reporter: Ce soluţii are Electromagnetica pentru dezvoltatorii imobiliari care construiesc locuinţe eficiente din punct de vedere energetic, dar nu numai?
Eugen Scheuşan: Considerăm că pentru acest domeniu de activitate avem trei soluţii omologate şi aflate în funcţiune şi exploatare de mai mulţi ani şi care au rezultate economice bune. Acestea sunt corpurile de iluminat pentru interior şi exterior bazate pe tehnologia LED, sistemul de telegestiune ENERGSys , care deserveşte, acum, mai mult de 50.000 de abonaţi din reţeaua de electricitate şi staţiile de încărcare automobile electrice.
Reporter: Care este aportul sistemelor de iluminat cu LED la economia energetică pe care o pot face beneficiarii de astfel de soluţii?
Eugen Scheuşan: Pe piaţa sistemelor de iluminat, Electromagnetica este prezentă de mai bine de şapte ani. Am realizat corpuri de iluminat pentru toate aplicaţiile – stradal, industrial şi de interior, dimensiunea cifrei de afaceri în acest domeniu fiind de mai mult de zece miloane de euro anual, în ultimii patru ani.
Corpurile de iluminat bazate pe tehnologia LED sunt caracterizate de un consum redus de electricitate faţă de cele clasice, bazate pe efectul termic sau pe descărcarea în gaze, la o aceeaşi putere de iluminare. Concret, faţă de cele cu efect termic sunt de zece ori mai eficiente, iar comparativ cu cele cu descărcare în gaze – de două ori mai eficiente. Din punctul de vedere al duratei de viaţă, corpurile de iluminat cu LED asigură o funcţionare medie de 50.000 de ore faţă de nu mai mult de o mie de ore pentru cele bazate pe efectul termic şi de cel mult 5.000 de ore pentru cele bazate pe descărcări de gaze. Electromagnetica proiectează, produce şi comercializează astfel de sisteme de iluminat. Întrucât proiectele ne aparţin în întregime, putem oferi soluţii de iluminat bazate pe corpuri personalizate, ca dimensiuni, putere şi funcţionalitate, pentru nevoile fiecărui client.
Reporter: Personalizaţi doar corpurile de iluminat pentru uzul casnic sau şi pe cele pentru consumul industrial?
Eugen Scheuşan: Le personalizăm inclusiv pe cele pentru uzul stradal. Din această cauză, am ajuns la un total care frizează circa 800 de tipuri diferite, pentru că fiecare a dorit alt tip de corpuri. În acest sens, în permanenţă avem nevoie de un alt proiect de circuit imprimat, de alt proiect de mecanică pentru corpurile de iluminat, de alt proiect de sistem de distribuţie a luminii care se aplică peste LED ca să împrăştie lumina în acord cu nevoile diverse.
Reporter: Dacă îşi instalează corpuri de iluminat cu LED, atunci dezvoltatorul imobiliar trebuie să îşi constituie şi proiectul de instalaţii adecvat acestui tip de corpuri? Cât de costisitoare este aceasta?
Eugen Scheuşan: Trebuie ştiut că instalaţia este mai ieftină decât cea clasică, dar corpurile sunt mai scumpe. Sistemele de iluminat cu LED trebuie considerate investiţii cu amortizare. Întrucât consumurile sunt reduse la jumătate faţă de cele clasice, se poate face o economie remarcabilă, atât în transformatorul de la medie la joasă tensiune, cât şi în cablarea stradală sau interioară a locuinţelor. Evident, costurile iniţiale vor fi mai ridicate, dar recuperarea este mai rapidă şi după recuperare urmează perioada de economisire. Costul iniţial este mare, dar şi economia lunară la factura electrică – la fel, iar energia electrică clar nu se va ieftini în viitor, ci dimpotrivă.
Reporter: Ce produse noi aţi lansat, în domeniul iluminatului cu LED?
Eugen Scheuşan: Din punctul nostru de vedere, în permanenţă avem cel puţin între 10 şi 20 de produse noi, anual, iar noi ne propunem fie să îmbunătăţim în continuare randamentul luminos, fie să facem modificări de formă conform noilor cerinţe de design, să îmbunătăţim structura materialelor sau să adoptăm unele soluţii tehnologice care scad costurile de fabricaţie şi, implicit, preţul.
Reporter: Ce pondere din vânzări se îndreaptă către domeniul casnic şi cât la sută ajunge în sectorul industrial?
Eugen Scheuşan: Cele mai multe produse se regăsesc în domeniul iluminatului public, acesta fiind urmat de zona industrială şi foarte puţin de cea casnică. În prezent, nu se mai instalează corpuri de iluminat altfel decât cu LED.
Reporter: Să trecem la sistemul de Telegestiune…
Eugen Scheuşan: Sistemul de Telegestiune a fost, în prima variantă, proiectat şi pus în funcţiune cu 11 ani în urmă. Suntem deja la versiunea a treia din punct de vedere al softwer-ului, iar în momentul de faţă deserveşte circa 60.000 de abonaţi la Electrica.
Soluţia constă în contoarele instalate la abonaţii de electricitate, sisteme de calcul şi comunicaţii care concentrează datele de la contoare şi le trimit la centrul de citire, precum şi într-un sistem central de gestiune.
Sistemul de Telegestiune permite citirea în timp real a contoarelor monofazate sau trifazate ale abonaţilor, fără să fie nevoie de prezenţa unei persoane la faţa locului, şi gestiunea acestora, mergând până la editarea şi tipărirea facturilor de electricitate. De asemena, oferă date despre starea de încărcare a reţelei şi poate executa prelucrări statistice. La un sistem de genul acesta nu pot apărea accidente cum ar fi o valoare imensă a facturii pentru un client cu două becuri instalate şi nici invers. Sunt situaţii în care, să spunem, că la un abonat se citeşte un consum foarte mare de electricitate. Atunci se analizează ce cantitate consumă respectiva persoană de obicei şi dacă se observă un salt foarte mare nu i se trimite factura respectivă, ci se merge pe teren la o verificare.
Sistemul a fost conceput pentru citirea contoarelor de electricitate, dar poate agrega date şi pentru contorizarea din distribuţia de apă caldă şi rece, distribuţia de agent termic şi distribuţia de gaz sau de la contoarele de gaz.
Reporter: Cât costă instalarea unui astfel de sistem?
Eugen Scheuşan: Sistemul de branşament dotat cu telegestiune creşte costul cu 35 de procente faţă de unul clasic. La un bloc sau la o singură casă nu merită să implementezi un astfel de sistem. Dezvoltatorii imobiliari, de obicei, fac o reţea locală şi ei o administrează. Electrica spune cât au de plătit, iar ei, cu ajutorul acestui sistem, pot citi contoarele la fiecare abonat, le pot însuma, le transmit şi generează şi unele grafice.
Reporter: Ce ne spuneţi despre noile staţii de încărcare a automobilelor electrice?
Eugen Scheuşan: Printre ultimele preocupări ale Electromagnetica se numără staţiile de încărcat automobile electrice, produse recent omologate. Vorbim despre staţiile de încărcat curent alternativ în reţea trifazată, de 20 şi 40 de kW, care permit încărcarea automobilelor în răstimp de până la o oră, în funcţie de capacitatea fiecărui automobil. Sunt trei variante de design, staţiile putând fi simple sau duble, sau în orice altă formă pe care o comandă potenţialul beneficiar.
Reporter: Mulţumesc!

Electromagnetica a introdus în nomenclatorul său de fabricaţie staţia de încărcare a acumulatorilor pentru autovehicule electrice

Electromagnetica a introdus în nomenclatorul său de fabricaţie staţia de încărcare a acumulatorilor pentru autovehicule electrice. Societatea a trimis înştiinţări referitoare la acest aspect Comisiei pentru industrii şi servicii din Camera Deputaţilor, Ministerului Economiei, Ministerului Transporturilor, Ministerului Mediului, ANRE şi Primăriei Capitalei.
Documentul oficial precizează: „Echipamentul asigură încărcarea completă a bateriilor de tracţiune aflate în dotarea automobilelor electrice, în funcţie de capacitatea acestora, în una pană la două ore. Poate furniza o putere maximă de 22kW în curent alternativ, fiind compatibil cu majoritatea automobilelor electrice aflate în circulaţie.
Staţia este rezultatul cercetării proprii desfăşurate în cadrul Departamentului de Cercetare-Proiectare al societăţii şi este realizată în conformitate atât cu standardele europene în vigoare, cât şi cu Legea 34/2017 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi. Produsul este livrabil în orice cantitate necesară României în acord cu planurile (…) de realizare de reţele de încărcare automobile electrice”.
Electromagnetica a investit şi în realizarea staţiei de 43 kW curent alternativ, care asigură o încărcare completă în jumătate din timpul de încărcare a staţiei de 22kW, precum şi în staţia pentru încărcare rapidă de 50kW curent continuu, ce asigură încărcarea rapidă, sub 30 de minute, a automobilelor electrice care permit acest tip de încărcare.
Fenomenul automobilelor electrice va deveni un haos dacă nu va fi creat, cât de curând, un cadru legislativ care să legifereze modul de funcţionare a retelelor de încărcare a acestor autovehicule, ne-a spus, recent, domnul Eugen Scheuşan, precizând: „În alte state, fenomenul este unul de masă. În România, însă, nu avem nicio prevedere pentru acest segment. Dacă nu se trasează nişte direcţii încă de acum, când începe fenomenul, totul va deveni un haos. Trebuie stabilit de la început, de exemplu, cine are voie să opereze aceste staţii de încărcare ca furnizor de servicii. Se va cere o anumită calificare sau va fi nevoie de o licenţă? Nu ştie nimeni acest lucru. A doua întrebare ar fi cum se impozitează curentul pentru maşina electrică. Este capabil cineva să înlocuiască actualele contribuţii încasate la bugetul de stat din sectorul combustibililor şi lubrifianţilor? Nu! Eu, ca premier, nu aş accepta această situaţie. Dacă vom plăti curentul cu care ne încărcăm maşina la valoarea la care îl plătim pe cel folosit la maşina de spălat de acasă, atunci niciodată banii la buget nu vor fi suficienţi pentru proiectele de infrastructură.
La dispariţia automobilului clasic, cu combustibil fosil, care este impozitat şi foarte accizat, nimeni nu ştie cu ce vor fi înlocuite la buget respectivele sume. Vom acciza electricitatea? Cum? Pentru că benzina, de exemplu, dacă este pentru agricultură, se pune o substanţă în ea şi se face roşie, ca să ştii cum o impozitezi, pentru avioane e verde etc. La curentul electric cum se va proceda? Nu se ştie nici de unde vom consuma atâta energie. În acelaşi timp, investiţiile care se fac pentru acest domeniu sunt imense – investim o mulţime de bani în cercetare, dar nu există niciun program în acest sens. Nu ştim unde vom pune staţiile de încărcare, cine va avea voie să vândă astfel de produse, cum? Totodată, se formează monopoluri. Companiile de distribuţie a electricităţii şi cele de petrol îşi dau mâna şi strangulează domeniul. Nu este niciun program naţional care să implice companiile româneşti. Pentru că cei care au staţii până acum, la noi, sunt din afara ţării”.

By |2017-09-05T11:22:56+03:00septembrie 5th, 2017|Aparitii Media|Comentariile sunt închise pentru Bursa Contructiilor 06.2017