Staţiile Electromagnetica pentru încărcarea maşinilor electrice au ajuns şi pe Litoral

După inaugurarea recentă care a avut loc în staţiunea montană Novaci, Electromagnetica a lansat, zilele trecute, o staţie de încărcare a autovehiculelor electrice pe Litoral, mai exact la Eforie Sud. Dacă staţia de la Novaci este instalată în incinta primăriei locale, cea din Eforie se găseşte amplasată într-o locaţie privată, respectiv în curtea Hanului Hora Românească.

Nicoleta Griguţă, proprietarul Hanului Hora, ne-a spus că, înainte de a avea această staţie fast charge, a mai avut una, de 22 de kW, achiziţionată tot de la Electromagnetica: “Am constatat că au început să vină maşini care au nevoie să încarce mult mai repede, mai puternice, şi am înlocuit staţia veche de 22 de kW cu cea de 50 de kW. De la Mamaia până la Vama Veche mai există o singură staţie, dar e mai peste mână, plus că cei care alimentează la noi pot servi o cafea sau chiar pot lua masa în timp ce maşina se încarcă. Am trecut de la staţia veche la cea nouă pentru că limitam oarecum posibilitatea celor care au maşini electrice să încarce. Şi, de ce nu, ne-am orientat către trend, încercând să oferim toate facilităţile turiştilor. Staţia de încărcare are o aplicaţie ELMotion, prin care plăteşti direct încărcarea autovehiculul”.

Nicoleta Griguţă ne-a spus că, întrucât spaţiul din parcarea hanului, precum şi instalaţia electrică permit amplasarea mai multor staţii de încărcare, în momentul în care cererea va creşte este deschisă să instaleze mai multe astfel de echipamente.

Eugen Scheuşan, directorul general al Electromagnetica, ne-a declarat: “Este foarte important faptul că staţiile noastre – cercetate, proiectate şi produse de Electromagnetica – se adresează oricăror forme de exploatare, atât în mediul privat, cum este cazul de la Eforie Sud, cât şi într-o unitate adminstrativ-teritorială, aşa cum este la Novaci, şi sperăm ca, în săptămânile care urmează, să avem posibilitatea să mai prezentăm şi alte tipuri de instalări de astfel de staţii. Noi intenţionăm ca, încet- încet, să instalăm o întreagă reţea litorală, de la Mamaia până la Vama Veche; este un obiectiv care se va îndeplini în următorii ani şi, pe măsură ce vom identifica alte astfel de locaţii şi oameni dornici să găzduiască astfel de echipamente, vom proceda la noi instalări pe Litoral. De asemenea, în măsura în care primarii vor dori acest lucru, vom fi deschişi pentru instalarea de staţii electrice în incinta administraţiilor administrativ-teritoriale”.

Staţiile Electromagnetica pentru încărcarea maşinilor electrice au ajuns şi pe Litoral

Eugen Scheuşan ne-a spus că Electromagnetica urmează să depună documentele de participare la o licitaţie care are ca obiect achiziţionarea de staţii de încărcare pentru mijloacele de transport în comun electrice: “Este vorba despre un oraş mare din Româ­nia care a decis o achiziţie de autobuze electrice şi, concomitent, a decis şi o achiziţie licitativă pentru staţii de încărcare. Ar fi o primă licitaţie de acest gen la care participăm. De fapt, cred că este pentru prima dată când o administraţie licitează achiziţia de staţii de încărcare electrice; până acum cei care au mai cumpărat în România autobuze electrice au cumpărat şi staţiile în acelaşi timp, chiar dacă ace­s­tea nu erau fabricate de producătorul autobuzelor”.

Electromagnetica poate produce staţii de încărcare electrice de orice fel de putere, ne-a precizat domnul Scheuşan, care a reiterat că problema reală în acest domeniu rămâne disponibilitatea energiei electrice pe care o dă branşamentul la reţeaua publică de energie: “Pentru puteri de maxim 20-30 de kW, există branşamente, însă pentru puteri mai ridicate trebuie făcute branşamente noi, legate la un post de transformare, iar investiţiile sunt foarte mari. În România, în momentul de faţă, eventualii investitori nu sunt susţinuţi de către distribuitorii de electricitate şi ar trebui să-şi plătească singuri aceste branşamente. Ar trebui ca aceasta să fie obligaţia distribuitorului de electricitate zonal, urmând ca, prin tarifele aplicate, să-şi recupereze costurile, aşa cum operatorul staţiei îşi va recupera investiţia din preţul la care vinde energia pentru încărcare”.

Staţiile Electromagnetica pentru încărcarea maşinilor electrice au ajuns şi pe Litoral

Staţia Electromagnetica are o aplicaţie ELMotion, care arată statusul încărcării şi prin care utlizatorul plăteşte direct încărcarea autovehiculului.

• Eugen Scheuşan: “Erori în facturile de electricitate vor exista atâta vreme cât omul va avea un rol în citirea contoarelor”

Staţiile Electromagnetica pentru încărcarea maşinilor electrice au ajuns şi pe Litoral

Câtă vreme contoarele de curent electric vor fi citite de oameni, vor exista erori în facturile de electricitate, susţine Eugen Scheuşan, directorul general al Electromag­netica.

Afirmaţia domniei sale vine în contextul în care, în ultima perioadă, au fost mediatizate o serie de facturi greşite ale furnizorilor de energie electrică, în care sumele de plată erau mai mari de zeci şi chiar de sute de ori.

Domnul Sheuşan opinează: “Dacă aces­te situaţii ar fi fost prezentate în mod onest, ca fiind erori de editare a facturilor, atunci nu era o problemă, dar ele au fost prezentate astfel încât multă lume le-a perceput ca şi cum ar fi reale cazurile şi că electricitatea s-a scumpit atât de mult încât valoarea lunară a unei facturi a ajuns de la 100 de lei la 1 milion de lei.

Aceste lucruri au existat dintotdeauna şi ele vor mai exista câtă vreme în facturare omul va avea un rol important, adică atât timp cât se va face introducere manuală de date, se vor citi contoarele de către cititorii de contoare, cititorii vor trece într-un caieţel aceste date, le vor introduce într-o memorie de calculator şi apoi le vor prelucra cu unele programe nu foarte complicate, după care se trece la tipărirea facturilor.

Electromagnetica fabrică un sistem automat care înlocuieşte tot acest lanţ, citirea contoarelor se face automat, trimiterea la centru a datelor se face tot automat, în sistem de telefonie mobilă, automat se face şi prelucrarea acestor date. Avem o acurateţe a citirilor de 99,6%, adică rata de eroare este foare scăzută. Printr-o prelucrare inteligentă a datelor, din citirea contoarelor pentru perioada respectivă în mod automat se calculează şi factura. Se compară acest consum de electricitate cu o medie a citirilor precedente pe o anumită durată şi, dacă acest consum diferă cu mult, fie în scădere sau în urcare, atunci se întrerupe procedura de prelucrare şi se atenţionează operatorul de distribuţie. Astfel, sistemul nostru exclude facturi eronate cum au fost cele mediatizate”.

În piaţă, sunt 55.000 de abonaţi la astfel de sisteme de metering produse de Electromagnetica, însă de patru-cinci ani compania nu a mai avut cerere pe acest segment, după cum ne-a spus Eugen Scheuşan, care ne-a explicat: “În România, meteringul aparţine operatorilor de distribuţie şi, în zona Electrica, avem 55.000 de abonaţi. Din pacate, stagnăm de patru-cinci ani în acest domeniu, operatorii de distribuţie au ales tot mai mult să instaleze contoare după principul costului minim, dar nu întotdeauna acestea au cele mai bune rezultate. În plus, trebuie plătiţi cititorii «manuali», intervine autodeclararea şi, în final, apar diverse complicaţii”.